HEAVING EARTH - Diabolic Prophecies

HEAVING EARTH - Diabolic Prophecies

HEAVING EARTH - Diabolic Prophecies

HEAVING EARTH - Diabolic Prophecies

„...No one will be truly saved...“ dí vnitřní strana bookletu debutového alba tuzemské death metalové naděje HEAVING EARTH. Nicméně není to tak docela pravda, neb opravdového spasení dojde nejeden žánrový příznivec, zejména pak ten, jenž hluboce zabředlý v bahně devadesátých let minulého století navěky propadl kouzlu archivních nahrávek s logy INCANTATION, IMMOLATION, DIABOLIC a koneckonců i prvotních MORBID ANGEL (ostatně už samo jméno kapely odkazující směrem k zahajovací položce záznamu „Formulas Fatal To The Flesh“ hovoří poměrně jasnou řečí). Ano, z „Diabolic Prophecies“ atmosféra staré US death metalové školy do slova a do písmene čiší, stejně tak jako snaha citovat modernější receptury formací typu – dejme tomu – HATE ETERNAL či CHAOS INCEPTION.

V pozadí HEAVING EARTH rozhodně nestojí nějaká parta zelenáčů, ba právě naopak, hned polovina sestavy se totiž může pyšnit letitou praxí v oboru. Vokalista Michal Kusák si udělal jméno v DESPISE či IMPERIAL FOETICIDE a notoricky známá obsluha bicích nástrojů, Jiří Zajíc, zase pilně otloukal/otlouká rantly v UPRISE, INGROWING či INTERVALLE BIZZARE. Ani oba kytaristé (ve studiu si mezi sebe navíc rozdělili i povinnosti spojené s obráběním čtyř tučných strun) nejsou úplní novicové, společně totiž působí v žánrově spřízněných BRUTALLY DECEASED. Tolik tedy krátké seznámení s autory v kontextu tuzemské scény poměrně netrpělivě očekávané desky „Diabolic Prophecies“.

HEAVING EARTH

Jak už jsem naznačil výše, inspirační studnicí číslo jedna je pro HEAVING EARTH zaoceánská death metalová škoda. „Diabolic Prophecies“ jasně vysekává poklonu velkým učitelům MORBID ANGEL (úspěšná snaha o rytmicky složitější, techničtější produkci) a IMMOLATION (za všechno mluví hned druhá „Beyond The Void“, jenž jasně cituje originální skladatelskou filosofii tvůrčího dua Dolan/Vigna). Podle amerických not se koneckonců hraje i po stránce zvukové, vyškovské studio Davos Records totiž dodalo masivní a samozřejmě patřičně zkreslený sound, tolik typický pro produkci obskurnějších US death metalových kapel poloviny let devadesátých. A aby toho náhodou nebylo málo, pražskému kvartetu se podařilo věrně zachytit i onu „ponurou“ atmosféru, další to charakteristický atribut dobových nahrávek.

„Diabolic Prophecies“ je barevným, členitým albem, přestože stopáží překračuje hranici tří čtvrtin hodiny, bez problémů udržuje posluchače ve stavu permanentní pozornosti (výjimkou budiž snad jen zbytečně roztahaná „The Shrine Of Desolation“). Debutová sbírka HEAVING EARTH znamená hlubokou a důstojnou poklonu staré US death metalové kultuře, a to zcela bez ohledu na to, že nevládne zlověstnou atmosférou „Here In After“, drtivostí „Domination“ ani obhroublostí „Mortal Throne Of Nazarene“. Konečný verdikt je tedy jasný: „...I´ve been saved...“

HEAVING EARTH (logo)

6

Debutové album HEAVING EARTH znamená hlubokou a důstojnou poklonu staré US death metalové kultuře, a to zcela bez ohledu na to, že nevládne atmosférou „Here In After“, drtivostí „Domination“ ani obhroublostí „Mortal Throne Of Nazarene“.

7 / 10
-
7,2 / 10