LIVEring In Stará Pekárna (live EP) (2000)
a.m. DIODE (EP) (2000)
Day Counting, Night Counting (2003)
Under The True Color (2007)
Veto (2009)

ILLEGAL ILLUSION - Veto

ILLEGAL ILUSION s aktuální materiálem „Veto“ dokazují, že i u nás vznikají procítěné vyzrálé a plnohodnotně dotažené LP s vlastním ksichtem a názorem. Ačkoliv věkově se nám  tato banda dostává do puberty (slaví tento rok dvanáct let své existence), její nahrávky z posledních let rozhodně nepůsobí jako nerozvážné výstřelky pubescenta. Ba naopak. Jde o promyšlenou, po všech stránkách dotaženou rockovou hudbu, která v sobě nezapře kořeny grungeové scény ze Seattlu, a to hlavně ve stísněných a drásavých pocitech, které naléhavě prýští z každého záhybu alba. Nečekejte však opis od grungeových ikon z počátku devadesátých let. Zvuk kapely je moderní a řádně sytý, jaký na úsvitu devadesátek neměly ani metalové spolky. Konzistence je valivá, ale neztrácí indie rockovou jiskru, napětí a ani tah na branku.

ILLEGAL ILUSION

Emocemi nacucané skladby se mohou pochlubit nejen velmi slušným zvukem a podmanivými aranžemi, ale i zajímavou charismatickou barvou zpěvu, což už u nás jen tak nějaká kapela z podobného soudku nemá. Studiové pomůcky, jako jsou například výtečně vyvedené vícehlasy, bereme u zahraničních nahrávek jako samozřejmost, ale u nás je podobná aranžérská vyspělost ojedinělá. Pokud se vám zdá, že jsem nadšen tímto výtečně provedeným barevným vinylem s gravírovanou postavou, jejíž existenci odtajní pečlivější pohled na disk, tak máte pravdu. V českých rockových vodách je totiž podobné zjevení ojedinělé a já po vynikající desce „Under The True Color“ vítám další krok směrem k dokonalosti. Jen tak dál.

Zveřejněno: 20.1.2010