THE POOH - Eyes Scream In Cream

THE POOH - Eyes Scream In Cream

THE POOH - Eyes Scream In Cream

THE POOH - Eyes Scream In Cream

Celkem zajímavou skutečnost, že Česká republika vlastní také své QUEENS OF THE STONE AGE, jsem zjistil poměrně nedávno. V případě THE POOH však není přirovnání k slavné stoner rockové sebrance z Kalifornie jen tak nějakým plácnutím do vzduchu, protože si při poslechu jejich alba „Eyes Scream In Cream“ budete mnohokrát opravdu připadat, jako byste právě poslouchali nějaké dosud nevydané album pouštních „Královen“. Podobnost mezi oběma kapelami je tedy velmi silná, ale na druhou stranu se nedá říct, že by čeští THE POOH byli jen nějakým umrmlaným odvarem, který by se před svými věhlasnějšími kolegy musel krčit někde v rohu. Právě naopak. Jejich vzájemná podobnost mi totiž vůbec nevadí, už jenom z toho důvodu, že nový třináctiskladbový komplet od THE POOH je po všech stránkách profesionálně, promyšleně a zároveň od srdce zhotovenou porcí poctivého, hutného bigbeatu v jeho staré americké tradici (tedy s patřičně usazenými bluesovými kořeny) a takový komplet nevychází v našich končinách každý rok. A že se naši podobají na někoho slavného z venčí? V tomto případě věc podružná - deska mě baví.

THE POOH

Songy na albu se dělí do několika skupin, ale ať už jde o typicky roztahaná „Hommeovská“ čísla, masivně hypnotizující posluchače svojí utrápeností, drsné punkové výplachy, stojící na zbustrovaných kytarách, hrubším zpěvu a rock´n´rollové melodice nebo prostě jen o příjemné akustické písničky, celek je zatraceně silný a pestrý. Nemá cenu tady vypisovat záchytné body ani vyzdvihovat jednu položku nad všechny ostatní, protože „Eyes Scream In Cream“ je velice kompaktním dílem, které dýchá obrovským vnitřním kouzlem a zaujetím pro věc. O téhle hudbě není třeba kecat, ta se musí poslouchat. Povinnost pro všechny fanoušky hrubozrnějšího rocku od toho punkově - garážového, přes stoner rock, blues až po různé odrůdy grunge, a proto jí vřele doporučuji.

3

Velmi silný debut tuzemských následovníků QUEENS OF THE STONE AGE. Pro fanoušky hrubozrného rocku je album nutností.

8,5 / 10