Evidence Of Inequity (MDC) (2005)
Mechanics Of Dysfunction (2007)
Dystopia (2008)
Mare Noire (EP) (2010)
Incongruous (2012)

BENEATH THE MASSACRE - Dystopia

Nelítostný, hypertechnický, intenzivní a brutální - tak se dá v krátkosti popsat aktuální album jedné výrazné sebranky z extraligy technického deathcoru. Když si pustíte první skladbu z aktuální albovky nazvané „Dystopia“ napadne vás: „Hrají to vlastně ještě lidé?“. Kytara neustále trilkuje ve zběsilém tempu, basové linky ji houževnatě notně nabustřeným zvukem dýchají hned za krkem a pod tím vším kanonáda bicí artilerie, která místy působí, jako by na vás nalétával AC –130 a kropil vás ze svého rotačního kulometu řady Vulcan. Rychlost, technika a neúprosná neurvalost, to byly a stále i jsou typické znaky současné tvorby montrealských řezníků, kteří tímto albem pouze potvrzují výsostnou žánrovou pozici, kterou dobyli minulým počinem „Mechanics Of Dysfunction“. Novinka jde však mnohem dál než předchůdce a pro ty, kterým připadalo album z roku 2007 na hranici poslouchatelnosti, bude „Dystopia“ daleko v nedohlednu za čárou. Na první poslech jde opravdu o album, které je méně srozumitelné, téměř antihitové a nečlověčenské. Čas, který ale této půlhodinové instrumentální náloži dáte na to, aby dozrála ve vašich uších, se rozhodně vyplatí.

BENEATH THE MASSACRE

Kapitola sama pro sebe je vokál a nositel hrdla, ze kterého vychází. Jsem přesvědčen o tom, že pokud by gorilí tlupy měly ve své povaze tvořit satanistické sekty, tak Elliot Desgagnés bude tím nejlepším a nejúspěšnějším kazatelem v podobné společnosti. Hlasová výbava této šlachovité hory masa se sice omezuje pouze na jednu polohu, ale v jeho případě je to opravdu jedno, protože barva jeho neuvěřitelně suchého hlubokého brutálního vokálu je stěží přirovnatelná k čemukoliv z lidského světa. Ostatně velmi podobně jsou na tom i výkony hudebníků, při kterých lze jen kroutit hlavou a dohadovat se nad tím, ze které planety BENEATH THE MASSACRE vlastně přiletěli. Pokud bych se měl zaměřit na instrumentální práci, zaujme poněkud chladně strojové sekání a nemalá nadílka fantasmagorických bicích, které striktně a pevně ohraničují kytarovou práci. Do této hutné rubanice je přesně nafrázován rovný murmur, který občas vytlačují pražcové dostihy, jenž ani v nejmenším nenabízejí posluchači pomocnou ruku, která by ho jakýmkoliv způsobem mateřsky vedla. Díky výše popsanému přístupu, který z alba čiší na míle daleko, se sice „Dystopia“ stane pro některé posluchače silně nezkousnutelným dílem, nicméně milovníci extrémní a současně extrémně technické hudby si tento skvost prostě musí zamilovat.

Zveřejněno: 12.2.2009

12.2.2009

V mých uších přeci jen mírně slabší vynikajícího předchůdce "Mechanics Of Dysfunction". Monstrózní produkce, precizní instrumentace, ale zároveň i zarputilost a neochota vystrčit tykadla ven ze svého nedobytného železobetonového bunkru. Proč se nepokusit o nějaký ten úlet nebo odlehčení po vzoru dejme tomu PSYOPUS?

[7,5 / 10]
12.2.2009

S nahrávkou mám v podstatě totožný problém, jako s předchozím albem. Ano, je to vynikající technická smršť. Ano, je to brilantně zahrané, až z toho jdou smysly kolem. Ano, šlape to výborně a má to spád. Opět mě však Kanaďané nedokážou svojí muzikou naplno pohltit a opět z mého pohledu pouze kloužou po povrchu. I když jim to jde výborně.

[7 / 10]
Nelítostný, hypertechnický, intenzivní a brutální deathcorový nálet z kanadského Quebecu.

9 / 10