klávesy (na albume)

A Cold Day In Hell (2005)
Decimate The Weak (2008)
The Great Stone War (2009)
Against The World (2011)

WINDS OF PLAGUE - Decimate The Weak

Metalcore žije! A pokiaľ sa budú zas a znova objavovať mladé kapely ako WINDS OF PLAGUE, nemám o jeho zdravie a kondíciu absolútne žiadne obavy. Nech si zlé jazyky tvrdia čokoľvek. Podobne ako mojou maličkosťou nedávno vyzdvihované obrovské nádeje SUICIDE SILENCE, aj WINDS OF PLAGUE pochádzajú z Kalifornie. Fungujú od roku 2002, vtedy ešte ako BLEAK DECEMBER a v roku 2005 už pod súčasným názvom vydávajú debut "A Cold Day In Hell".

Snaha o symbolické prepojenie nedávnej minulosti so súčasnosťou, tak by sa dalo nazvať majestátne minútové intro s názvom požičaným práve z hlavičky prvého albumu. Po dni, keď aj čerti v pekle nosili snehule, prichádza hymna súdneho dňa a každý trochu skúsený a priemerne žánrovo zbehlý poslucháč v tom momente vie, že v jeho prehrávači sa nachádza nahrávka od nesmierne talentovanej kapely s nádejnou budúcnosťou.

WINDS OF PLAGUE

WINDS OF PLAGUE sú fascinujúci najmä v tom, s akým prehľadom dokážu namixovať, zhrnúť, zosumarizovať a v devastujúco energickej forme podávať všetko (naozaj absolútne všetko), čím vás kedy fascinovala Nová vlna amerického heavy metalu. Na kvalitatívne vysokej inštrumentálnej úrovni si tu podávajú ruky melodický švédsky death metal s americkým hácéčkom, technický death s grindovými náklepovými vsuvkami alebo na hrane gýča tancujúce blackmetalové klávesy s heavymetalovými gitarovými sólami. Ako to už pri takýchto kapelách býva, zlatým klincom programu je spevák. V tomto prípade nadupaný pódiový športovec Johny Plague a jeho hrdlo zvládajúce nielen obligátne coreové revy, narácie, vreskoty a šepoty, ale i kvalitný growling na štandartnej úrovni prechádzajúci do slušných brutaldeathových krvavých bublanín. Komplexná škála celého jedného metalového žánru naozaj šokuje, no vďaka umne zvládnutej aranžérskej a producentskej práci je každý detail na správnom mieste a každá maličkosť je iba súčasťou vražedne fungujúceho celku.

Ak sa neviete dočkať nového albumu BLEEDING THROUGH, u WINDS OF PLAGUE môžete nájsť ich drsnejšiu, brutálnejšiu podobu. Ak máte radi moderné technické nášupy v štýle THE RED CHORD, JOB FOR A COWBOY alebo DESPISED ICON, pri počúvaní WINDS OF PLAGUE si prídete na mäkkšie, melodickejšie, viac chytľavé pasáže svojej obľúbenej muziky. Nehovoriac o tom, že členkou aktuálnej zostavy WINDS OF PLAGUE je vkusne potetovaná čučoriedka Kristen. Pekných klávesáčok nie je nikdy dosť!

Zveřejněno: 12.6.2008

Dielo sumarizujúce všetky poznávacie znaky žánru, no napriek (alebo vďaka?) tomu jeden z najzaujímavejších zážitkov na tomto hudobnom poli v roku 2008.

9 / 10