The Vile Conception (2008)
Paradogma (2010)
Sedition (2012)
Regicide (2014)
Cast The First Stone (2017)

HOUR OF PENANCE - The Vile Conception

Přiznám se, že jsem byl celkem překvapen, když renomovaní Unique Leader Records rozšířili svoji skvostnou stáj zrovna o HOUR OF PENANCE. Přeci jen, v takto vybrané společnosti bych očekával zcela jiná jména, rozhodně ne poměrně nenápadnou italskou čtveřici, která dle mého zatím ještě nedokázala předložit dostatečně reprezentativní žádanku o přestup do první BDM ligy. Nicméně na druhou stranu je nutno poznamenat, že po ničím nevybočujícím debutu na sobě mladí Římané celkem zapracovali a vyrukovali s poměrně akceptovatelným následovníkem „Pageantry For Martyrs“. Ovšem i v tomto případě se z přehrávače linula nikterak invenční produkce, jakýsi hybrid DEEDS OF FLESH a HATE ETERNAL, občas naštěstí opepřený nějakým tím světlejším momentem, kterým byla třeba závěrečná, staroškolským odérem načichlá skladba „Egomanisch“.

HOUR OF PENANCE

Pozitivní progres se díky Bohu nezastavil a HOUR OF PENANCE pokračují v růstu i na své další nahrávce. „Obludná koncepce“ se sice ještě více přiblížila ke tvorbě kapely okolo majitele buldočí čelisti (pro méně chápavé – Erika Rutana, předáka HATE ETERNAL), ale zároveň se dokázala zbavit onoho až příliš typického USBDM ug-spiritu. Místo toho se na „The Vile Conception“ dočkáme modernějšího vyznění, které často hraničí s přístupy aktuální evropské (tech) death metalové špičky. Ucho posluchačovo tak dostává spoustu šancí zavadit o feeling předních polských BDM kapel (to platí zejména pro rytmicky rovnější předěly podkreslené obskurnější old schoolovou melodikou), ve vysypaných pasážích s důrazem na instrumentální komplikovanost zase dochází k invokaci ducha KRONOS, a to v rámci jejich nejnovějšího manifestu „The Hellenic Terror“. Potřebné aktualizace se dočkala i zvuková stránka věci, HOUR OF PENANCE model 2008 jsou o poznání transparentnější a přesvědčivější, přičemž největšího úspěchu se podařilo dosáhnout v kontextu ozvučení bicích nástrojů. Jestliže na „Pageantry For Martyrs“ jsme byli nuceni vyrovnat se s nepříjemným „plechovým“ efektem, tak na „The Vile Conception“ je všechno jinak, neb drumkit je nazvučen opravdu excelentně. Zlomyslní puntičkáři sice poznamenají, že bicí jsou oproti ostatním instrumentům poněkud povytažené, ovšem v tom já, příznivec takto namixovaných desek, žádný nedostatek nevidím (kór, když paličky třímá takový blastmaster jakým je Mauro Mercurio). Co se složitosti skladeb týče, musíme poznamenat, že HOUR OF PENANCE řádně přitopili pod kotlem, ovšem ke zběsilým exhibicím v podání top tech death metalových kapel jim stále nějaký ten krok schází. Domnívám se však, že cílem římské čtveřice není uvěznit své posluchače ve spletité síti disharmonických riffů, ale naopak je pořádně probrat z letargie pomocí intenzivní a maximálně přímočaré produkce. „The Vile Conception“ je agresivní deskou, ze všeho nejvíce připomínající HATE ETERNAL v časech, kdy se starali hlavně o rychlost, přičemž jejich současná komplikovanost ještě nebyla v plném rozkvětu.

HOUR OF PENANCE

HOUR OF PENANCE debutují u Unique Leader Records podařenou nahrávkou, na absolutní špičku to sice zatím nestačí, nicméně na statut nemalé naděje BDM scény zcela jednoznačně ano. Necelých čtyřicet minut přísného pokání (odkazuji na název kapely) je tak akorát, Italové totiž stále nedisponují nejtěžšími skladatelskými kalibry schopnými přinutit zhýčkaného posluchače k náročnější časové investici. Ovšem první vlaštovky už tu poletují, zejména pak ta se štítkem „Hideously Conceived“ je skutečně výstavní. Pokud se takových (nebo možná i lepších?) kousků dočkáme i na dalším řadovém albu, bude už s definitivní platností jasné, že na Apeninském poloostrově vyrostla nová death metalová ikona.

P.S. „Dvorní techno deathový grafik“ Pär Olofsson (viz přebaly PSYCROPTIC, SPAWN OF POSSESSION nebo ODIOUS MORTEM) boduje i tentokrát.

HOUR OF PENANCE (logo)

Zveřejněno: 3.4.2008

E-mail:
Kontakt:
Giulio Moschini, V. A. Macinghi Strozzi 40, Rome, Italy

Zatím suverénně nejlepší HOUR OF PENANCE. "The Vile Conception" je moderní, maximálně energická nahrávka, navíc disponující slušným technickým potenciálem. Domnívám se, že příznivci BDM v rozpětí od HATE ETERNAL až po KRONOS by neměli příliš váhat.

8 / 10

7,8 / 10

s kapelou HOUR OF PENANCE: