UNSANE - Visqueen

UNSANE - Visqueen

UNSANE - Visqueen

UNSANE - Visqueen

Když se na jaře roku 2005 po sedmi letech další řadovkou připomenuli newyorští UNSANE, dalo se předpokládat, že nepůjde pouze o jednu nahrávku. „Blood Run“ tak představoval vskutku čerstvou dávku noise rockového hemoglobinu a dva roky poté je tohle neúnavné trio zpět. Co si budeme povídat, těžko po nich chtít, že se nějak změní, a tak zasvěcené nijak nepřekvapí už jen pohled na opět vskutku až s morbidním citem pro detail vyvedený obal nového alba „Visqueen“, opět s forenzní tematikou.

UNSANENa to, že se minimum změn odehrálo i v hudebním směřování kapely, můžete klidně vzít jed a vězte, že je to možná ta poslední věc, která by se UNSANE dala vyčítat. Chuť a entuziasmus, s jakým nám nedočkavým posluchačům předkládají své chorobné hudební myšlenky, by jim mohl závidět leckterý mladší kolega. Riffy opět ostré jak skalpel se okamžitě vrývají pod kůži a již tradičně expresivní vokál Chrise Spencera opět zvráceně příjemným způsobem naleptává naše nervové systémy. Oproti minulosti však kapela přeci jen trošičku slevila ze svého až zničujícího nasazení a nové skladby tak disponují poněkud uvolněnější atmosférou. Stále to však stačí na to, aby se UNSANE dali považovat za dostatečně extrémní rockovou kapelu, na to, aby konzumenta mainstreamových žánrových nahrávek spolehlivě znechutili. Jejich nepředstírané rock and rollové cítění, pravda obalené do poněkud obhroublejší produkce, je v roce 2007 pro vyznavače špinavého newyorského zvuku chutnou laskominkou. Navíc i přes fakt, že se UNSANE v zásadě hudebně příliš nevyvíjejí, je jejich hudba prosta jakéhokoliv sebevykrádání, natož hluchých a nudných míst. A to říkám i navzdory tomu, že v některých skladbách, jako například ve svižné „This Stops At The River“, přeci jen trošičku zapátrají ve vlastní minulosti, nicméně stále to díky kvalitě provedení není žádný důvod k panice.

Tahle vypečená trojka má tak na kontě další velice slušnou nahrávku, která je sice možná o nějaký ten chloupek slabší než než ta předchozí, stále však nabízí slušnou dávku klasicky vystavěné rockové muziky zahnané do zvukového extrému v typickém a nezaměnitelném UNSANE provedení. Rozhodně spokojenost!

CD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

3

Poněkud nenápadně a pod křídly Pattonových Ipecac Recordings jsou UNSANE po dvou letech zpátky a stále s dostatečně silným apetitem po čerstvé krvi. Další velmi dobrá deska z dílný této americké kapely.

8 / 10
-
9,3 / 10