DAUGHTERS - Hell Songs

DAUGHTERS - Hell Songs

DAUGHTERS - Hell Songs

DAUGHTERS - Hell Songs

Zdanlivé protiklady – jednota chaosu, celok zložený z fragmentov, poriadok v zmätku – charakterizujú druhý „dlhohrajúci“ album DAUGHTERS. Po debute, trvajúcom jedenásť minút(!), sa táto pätica z Providence zmohla na vyše dvojnásobok. Zdanlivá „krádež“ na poctivých fanúšikoch je jednou z hlavných predností „Pekelných piesní“. Rovnako, ako „dcéry“ nepoznajú mieru v miešaní štýlov, tak dokážu odhadnúť, koľko je „tak akurát“.

„Hell Songs“ je doska bez jediného hluchého miesta, od prvej do poslednej sekundy valcujúca s nezriedka bolestivou intenzitou. Autor recenzie, ktorého z polospánku vytrhla vŕtačka „obohacujúca“ predposlednú skladbu „Cheers Pricks“, vie, o čom píše. Propagačné materiály tápu v zmäti mien, do ktorých sa má tvorba DAUGHTERS zmestiť, no márne. Táto kapela sa zámerne vyhýba absolútne všetkým predstaviteľným stereotypom, dá sa povedať, že znovu definuje piesňovú štruktúru – akákoľvek mysliteľná definícia, či už s prívlastkom „metal“, „core“ alebo „punk“ vydrží len pár sekúnd kým ju rozmetá protivlna jej protikladu. Konieckoncov len málo skladieb trvá viac, než dve minúty.

DAUGHTERS

Afektovaný, kričaný arytmický vokál preteká pomedzi medzery v hustom zvuku, okrem neuroticky prerušovanej paľby bicích tvorenou zmätočnou gitarou, samplami, živými sláčikmi i živými dychmi (za výrazného prispenia trojice hostí, pôvodom z KAYO DOT). Texty snáď pripomenú rané obdobie Nicka Cave, ich prednes zase Eugene Robinsona z OXBOW; samodeštrukciou pretkané spovede mentálne narušeného človeka, o to dychtivejšie sledujúceho svet naokolo. Rovnako neusporiadané ako hudba, totálne nekorešpondujúce s názvami skladieb, no intenzívne, vzrušujúco bláznivé; o to viac prekvapí, keď sa z tohto zmätku zrazu začne vynárať pevný hrad vnútorného poriadku, keď sa nonsens preklopí v jasný zámer, keď pomiešané dieliky puzzle začnú zapadať do seba.

Ešte raz: akákoľvek snaha o škatuľku je márna: na „Hell Songs“ nájdete hysterický (post)punk, hardcorovú zarputilosť, mathmetalovú algebru i príbehy rozprávajúce pesničkárstvo. To všetko vo forme, ktorá nemá mnoho obdôb. Devastujúce tsunami v ukážkovo brilantnej kvalite.

P.S.: Kompletnú skladbu „Fiery“ si môžete stiahnuť na stránke www.hellsongsfromdaughters.com. Jedenásteho novembra DAUGHTERS zrovnajú so zemou pražský klub 007. Album distribuuje Day After.

15

Čože?

9,5 / 10
7,5 / 10
7,6 / 10

Stopáž: 23:14

Produkce: Andrew Schneider a DAUGHTERS
Studio: Mad Oak Studios, Translator Audio

1. Daughters Spelled Wrong
  2. Fiery
  3. Recorded Inside A Pyramid
  4. X-Ray
  5. Feisty Snake-Woman
  6. Providence By Gaslight
  7. Hyperventilationsystem
  8. Crotch Buffet
  9. Cheers Pricks
  10. The Fuck Whisperer

You Won't Get What You Want (2018)
Daughters (2010)
Hell Songs (2006)
Canada Songs (2003)
Daughters (7'' EP) (2002)

7,5 / 10
Nemá to tahle pětice věru v hlavě v pořádku ... A to je samozřejmě v tomto případě jen dobře. Šílena muzika produkovaná THE DAUGHTERS vás nemůže nechat chladnými. Buď vás svojí nekonvenčností, neurotičností a neuspořádaností chytne anebo vás maximálně znechutí. Žádná střední cesta neexistuje. Bodování pouze orientační.
Dalas | 13. září 2006