CRASHPOINT - Acid Vitamin

CRASHPOINT - Acid Vitamin

CRASHPOINT - Acid Vitamin

CRASHPOINT - Acid Vitamin

Dalším z domácích kapel, které se upsaly tvrdší formě crossoveru, jsou severomoravští CRASHPOINT. Po dvou demosnímcích se skupina dočkala debutního alba pojmenovaného „Acid Vitamin“, které vychází u v poslední době opět agilních Crystal Productions. Dvanáctka skladeb asi stěží promluví do dalšího formování tohoto žánru, ale odsuzovat nahrávku jen kvůli tomuto by bylo velmi předčasné.

CRASHPOINTAčkoliv hlavní vlna crossoveru je už asi definitivně za námi, je dobře, že je stále dostatek těch, kteří to odmítají brát na vědomí, protože i dle mého názoru má tato muzika stále co nabídnout. Samotné CRASHPOINT bych zatím zařadil do kategorie lepšího průměru, s dodatkem, že v budoucnu může být lépe. Pánové vaří z osvědčených ingrediencí a je vidět, že kuchařku mají nastudovanou velmi dobře. Výsledný produkt zložený z funkční kombinace různých rockových a sem tam i metalových částí pak působí celistvým dojmem. Když ze svých dojmů z nahrávky vyškrtnu element v podobě neoriginality, tak mi pocit z dobře odvedené práce. Tato spočívá hlavně v již uvedené schopnosti sladit v jedné písni několik různých hudebních forem do funkčního celku. Myslím si, že CRASHPOINT touto schopností disponují a umí s ní zároveň i dobře pracovat. Kromě klasických fůzí skákavého hardcore a rocku zazní i špetka hip hopu, trošíčku world music anebo třebas povedená variace raggae ve skladbě „Blue Dhadow“. Instrumentálně i vokálně je kapela na provozování podobných „vylomenin“ dostatečně vyspělá, a tudíž není moc co kritizovat.

Negativa bych hledal hlavně v přílišné délce alba, když díky větší stopáži dochází k ředění mnoha dobrých nápadů, kterými CRASHPOINT dokáží překvapit. Větší „nahuštění“ by materiálu jen prospělo a celek by pak působil více strhujícím a dynamickým dojmem. Jinak se však jedná o vyspělou nahrávku a je z ní dostatečně poznat, že to není žádná rychlokvaška. Síla podobné hudby se však naplno projeví až při její živé presentaci a pokud v tomto směru CRASHPOINT nezklamou, určitě se bude na co těšit.

8

Další česka crossoverová partička. Tentokráte z toho lepšího kvalitativního spektra.

6,5 / 10
8 / 10
6,9 / 10

Stopáž: 46:58

1. Paradise
  2. Biotekk
  3. Le Commercionalle
  4. Same Shit
  5. Illogical
  6. Melanesia
  7. N.A.P.E.C.
  8. French Lesson
  9. Sun&Rain
  10. Blue Dhadow
  11. Supersonic Filter
  12. Early Girl

Millions Of Figurines (2009)
Acid Vitamin (2005)
Crashpoint 04 (Live Promo) (2004)
Point Of The Crash (demo) (2003)

8 / 10
Skupina, která rozhodně patří do první ligy českého crossoveru. Vyznění v mnoha ostřejších hranách často připomene stylotvůrce KORN, ale CRASHPOINT se nevzdávají ani rockovějších a mnoha dalších poloh. Klipovku „Early Girl“ si dokáži představit jako okupanta prvních příček hitparád v MTV stejně jako celou řadu ostatních v roli koncertních pecek, při kterých do sebe v kotli naráží odredovaní příznivci hardcoru i Boba Marleyho. Stejně jako výše jmenovaná světová veličina disponují studénkovští vokalistou, na jehož hrdlo by se dala uzavřít pojistná smlouva , neboť jeho ztráta či poškození by mělo pro skupinu důsledky fatální. Je to právě zpěvák Hanzi, kdo umocňuje průměrný výkon instrumentálního stroje na výjimečný výsledek, dodává skladbám charisma a ty nejsilnější momenty. Pokud se do dalšího studiového počinu zapracuje i na zajímavosti instrumentální stránky bude výsledek famózní!
RIP | 6. ledna 2007