NEGLIGENT COLLATERAL COLLAPSE - Sick Atoms

Kouření tabáku je škodlivé! Hulení marihuany je pouze přestupní stanice k tvrdším drogám! Ládovat se Rohypnolem vás přebytečného stresu rozhodně nezbaví! A co teprve vedlejší účinky steroidů, které do sebe hrneme za účelem získání krásné a větší muskulatury... Že tohle všechno už dávno víte? No dobře, dobře, ale rozhodně vám to nikdo jiný nedokáže sdělit tak roztomilým způsobem jako tahle čtveřice. NEGLIGENT COLLATERAL COLLAPSE si pro nás totiž připravili sborník snad o všech návykových látkách, který navíc pojmenovali velmi trefně a výstižně „Sick Atoms“.

NEGLIGENT COLLATERAL COLLAPSEPod vydařeným coverem se pak ukývá devatenáctka těžkonážným grindcorem načichlých skladeb zaranžovaných s typickým rukopisem kapely. Paulův prasečí chrochtálek je ihned rozpoznatelný a zasvěcení vědí, že poslouchají právě tuto kapelu. Hudba samotná však přeci jen nějakých změn doznala. V první řadě je jasně patrné zpomalení v minulosti velmi rychlého tempa a celkové zahuštění zvuku. Tentokráte se skutečně nejedná o žádný závod s časem, ale spíše o pomalejší vyvolání štěpné reakce v atomech posluchačova těla. Zkrášlování skladeb v podobě různých samplů, elektronických smyček anebo beatů není sice žádnou revolucí, ale určitě má v případě rozumného využití schopnost jednotlivé skladby zajímavým způsobem oživit.

Svérázné texty se zabývají jednotlivými lidskými zlozvyky od těch „základních” jako jsou pití alkoholu a kouření až po sofistikovanější metody devastace organismu různými medikamenty anebo látkami na podporu růstu svalové hmoty. Svůj letitý nadhled pak kapela demostruje i několika povedenými vsuvkami a slyšet zlidovělou hitovku „Běží liška k Táboru” v growlingovému přednesu Paula byl alespoň napoprvé velmi zajímavý zážitek.

NEGLIGENT COLLATERAL COLLAPSE si prostě jedou dál ten svůj v dobrém slova smyslu kolovrátek. Tentokráte však poněkud zpomalil, vypiloval zvuk a tak celkově snad i trošičku dospěl. Dobrá deska!

1

Grindcoreová odvykácí kůra od užívání návykových látek. Pokud vás ani ta vašich zlozvyků nezbaví, je s vámi konec!