CRIPPLE BASTARDS - Desperately Insensitive

Spojenectví CRIPPLE BASTARDS + Obscene Productions je stejně pevné jako tři Svatoplukovy pruty. Za kult, který se kolem této italské kapely vytvořil, můžeme poděkovat právě jejímu častému účinkování na letním festivalu Obscene Extreme, kde mají vždy velikou podporu rozdováděných fanoušků.

CRIPPLE BASTARDSPřiznám se, že jsem tyhle chasníky měl hlavně za dobré pódiové baviče a studiové nahrávky jsem považoval jen za takovou znouzectnost vůči svým posluchačům. Novinka „Desperately Insensitive“ mě však přinutila tento postoj přehodnotit. Ačkoliv pojem novinka je poněkud zavádějící, protože nahrávka vznikla už v roce 2002, můžeme ji považovat za reprezentativní ukázku aktuální formy CRIPPLE BASTARDS. A ta se dá na základě slyšeného charakterizovat jako velmi solidní. Zvukově precizní nahrávce vévodí (kupodivu) grindcoreová výbušnost, zdobící kapelu od počátků její tvorby. Tu a tam se samozřejmě objeví vlivy punku, HC anebo crustu, jak už jsme u „bastardů“ za ta léta zvyklí. Posun vpřed však rozhodně zaznamenala produkce a celkové aranžmá skladeb, které na mě i přes svojí jednoduchou a přímočarou stavbu působí mnohem vyspělejším dojmem. Jakoby si kapela sama řekla, že se chce pohnout z místa směrem vpřed, ale zároveň nechce zradit tradice, na kterých staví. To se jí myslím do puntíku podařilo. Ve své zavedené linii se drží i politicky angažovaná lyrika, který však ruku v ruce s hudební složkou rovněž prošla procesem zrání. Dočkáme se i skladby se srbským textem pojmenované „Rak Ne Prestaje“, což, jak jistě uznáte, není u italské kapely zrovna obvyklé.

Má slova o pevném spojenectví CRIPPLE BASTARDS se svým vydavatelem a hlavně festivalem Obscene Extreme pak potvrzuje přiložený bonus, který tvoří záznam z vystoupení kapely právě na tomto festivalu v létě 2003. Na rozdíl od studiové nahrávky se jedná o ještě více přímočarou řežbu, přesně takovou, jakou její fanoušci požadují. Zvukově se jedná o velmi zdařilý počin. Rozhodně mnohem povedenější, než ten z DVD záznamu letošního ročníku.

V „Desperately Insensitive“ hledejte hlavně zkušenou práci mistrů svého oboru. Z mého pohledu určitě nejdospělejší deska CRIPPLE BASTARDS. Příznivcům žánru její koupi rozmlouvat rozhodně nehodlám!

7 / 10
-