DEW-SCENTED - Issue VI

DEW-SCENTED - Issue VI

DEW-SCENTED - Issue VI

DEW-SCENTED - Issue VI

Jak už z názvu alba samotného vyplývá, je „Issue VI“ již šestým počinem německých vytrvalců DEW-SCENTED a hned od úvodní skladby je jasné, že stejně jako v případě minulé desky „Impact“ se bude jednat o typický přímočarý a rychlý thrash/death, čiší z toho hafa enegie, až se člověku chce zvednout hrozící prst a vykřiknout: „Hobluj!“. Postupně se však nervózní poposedávání změní na uzívané čekání a nakonec člověk jen znuděně zapadne do hlubin ušáku. To je zápis pocitů z průběhu mého prvního seznámení se s albem „Issue VI“. Opakovanými poslechy se samozřejmě dostavilo jisté ujednocení dojmu a ač by se mohlo zdát, že nuda se musí zákonitě pouze prohlubovat, u mě to v případě této desky nenastalo. Pocit energie a silovosti ustoupil sice značně do pozadí, ale našel jsem si okamžiky, které přes veškerou zkostnatělost thrashového projevu nabízejí příjemné pocity při poslechu.

DEW-SCENTED Pokud se totiž smíříme s tím, že na desce nenalezneme nic víc než deathem načichlé thrashové řezání, musíme DEW-SCENTED zařadit mezi opravdu zručné komando plně využívající úzké hranice tohoto stylu. Už jen fakt, že bez pomoci mimostylových berliček a příměsí stále dokáží nabízet hudbu značně poutavou, je jasným důkazem jejich schopnosti přežít se svým old school thrashem i v časech kdy houfy fanoušků touží po experimentech. A navíc mohou tito styloví vytrvalci těžit i ze současné vlny počinů klasických trhačů, na mysli teď mám návratové desky například KREATOR, EXODUS nebo DEATH ANGEL. Troufnu si ale tvrdit, že DEW-SCENTED naštěstí nabízejí mnohem víc, než je dnes pro mě nepochopitelné oprašování zašedlých často až dvacet let starých tradic. DEW-SCENTED nabízejí především agresivní sound a snahu udělat svou hudbu co do tempa hodně ostrou, jedná se sice pouze o osvědčené postupy, ale přesvědčivá instrumentace dovoluje nasazovat k slušnému kvapíku a rozpoutávat tak správně zběsilé jízdy. Bohužel to výborně funguje hlavně při samostatném poslechu jedné dvou skladeb, když si však pustíte celé album, hodně brzy se dostaví pocit stereotypu a skladby, byť kvalitně zpracované, začnou být až přespříliš předvídatelné.

Co si tedy s tvorbou současných DEW-SCENTED počít? Prostě věřit ve smysluplnost jejich počínání, najít si v jejich hudbě to své a ocenit obranu pozic klasičtěji pojatého thrashe proti houfům dnes tak populárních neo-thrashových „lapačů fanoušků“. Na druhé straně je otázka koho uspokojuje neustálé opakování toho samého, neboť v tvorbě DEW-SCENTED nejde o nic jiného než o neustálé variace na jediné téma. Nezbývá tedy než doporučit „Issue VI“ konzervativněji založeným fanouškům, s dodatkem, ať se na mě příznivci těchto Němců nerozčilují, neboť zde slovo konzervativní není v žádném ohledu nadávka ani nálepka něčeho podřadného.

1

Noisy

„Issue VI“ je ukázka toho, jak se dělá typický thrash současné doby. Podle jasného receptu z přesně odvážených ingrediencí upečený dort servírovaný na konzervativně prostřený stůl je příjemné ochutnat, trvalá konzumace je však poněkud fádní.

6,5 / 10
6,5 / 10

Stopáž: 45:55

Produkce: Andy Classen
Studio: Stage One

1. Processing Life
  2. Rituals Of Time
  3. Turn To Ash
  4. Ruins Of Hope
  5. Out Of The Self
  6. The Prison Of Reason
  7. Bled Dry
  8. In Defeat
  9. Never To Return
  10. Vortex
  11. Conceptual End
  12. Evil Dead

Icarus (2012)
Invocation (2010)
Incinerate (2007)
Issue VI (2005)
Impact (2003)
Inwards (2002)
Ill-Natured (1999)
Innoscent (1998)
Imortelle (1996)
Symbolization (demo) (1994)

6,5 / 10
Ale ano, prakticky se dá téměř ve všem souhlasit s autorem posudku. DEW-SCENTED se od dob přelomového "Inwards" skoro vůbec nevyvíjejí a rezignují na jakékoliv inovace. Na druhou stranu je i šestá lekce odkazem SLAYER poznamenaného thrashingu stále dostatečně přesvědčivá a důrazná. Klasické album DEW-SCENTED, které nemůže příznivce novější tváře kapely v žádném případě zklamat. Standardně odvedená stylová práce, to se počítá.
Reaper | 13. září 2005