LANDMINE SPRING - Love With Silver Spears

Strakoničtí LANDMINE SPRING se již dají počítat mezi zkušené koně firmy DAY AFTER a novinková kolekce „Love With Silver Spears“ nás znovu vrhne do víru intenzivního, ale zároveň „sofistikovanějšího“ emo-rocku, ve kterém není nouze jak o energické kytarové výpady, líné vazbení či ležérní hraní si s tóny. Bohužel jsem zatím neměl tu čest vyposlechnout si s důkladností starší dílka LANDMINE SPRING, a tak budu hodnotit toto album bez spojitosti se starší produkcí. Naproti tomu jsem byl svědkem živého vystoupení, které mohu vřele doporučit všem, kteří si libují v současném  anglo-americky znějícím kytarovém indie rocku, protože tato formace je další z těch, kteří by mohli navázat na úspěchy táborských SUNSHINE. Na rozdíl od SUNSHINE však LANDMINE SPRING spoléhají výhradně na kytarový zvuk bez elektronických příkras a efektů. To má však za následek, při současném kompozičním vkladu LANDMINE SPRING, stále ještě menší nápaditost, barevnost, atraktivitu vyznění, než je tomu v případě SUNSHINE.

LANDMINE SPRINGAlbum zahájí poměrně naléhavá skladba „The Reverse Is True“, která se až příliš stylizuje do současného výrazu mladých amerických soft-core partiček. Postrádá moment překvapení a výraznější nápad. Ten pravý start nás tedy čeká až s dvojkou a tou je titulní kompozice „Love With A Silver Spears“. Svižná úderná skladba, poháněná vpřed živelnými kytarovými motivy a vokálem plným emocí, obsahuje povedený vyřvávací refrén, který vám ještě nějakou dobu po poslechu duní v hlavě. Spolu s také rychlou, avšak o poznání křehčí „Poison“ zřejmě nejsilnější moment, který dodává celé kolekci na potřebné svěžesti a životaschopnosti. Zato z „Overwhelmed“ mám dojem jakoby se LANDMINE SPRING stále chystali někam vletět, definitivně vygradovat, ale nikdy se k tomu neodhodlali. Prakticky píseň bez větších vrcholů v napětí očekávající věcí příštích, které nikdy nepřijdou. Je jako začátečnický lovec adrenalinu naklánějící se ke skoku nad propastí, ke kterému se stejně nikdy nerozhoupe. Zaujme teskná „Don´t Be So Cold“, která zobrazuje kapelu v jemnějších polohách vykreslující plačtivé a téměř placebovsky výpravné nálady do zvukoprostoru, stejně tak v závěru kolekce píseň „Fake“ plná kytarového kouzlení s atmosférou.  Celkově bych však nahrávce vytkl, že až na výše zmiňované položky nenabízí zas tolik výrazných skladeb a časem upadá do monotónnosti. To samé by se dalo říct i o zpěvu, který je sice zajímavě položený, zabarvený, nepostrádající potřebnou naléhavost a emoce, ale s přibývajícím časem si uvědomíte jeho ve všech skladbách podobný způsob frázování, což má za následek permanentní udržování alba v určitých výrazovou šablonou daných mantinelech. Naopak pochválit musím precizní zvukovou stránku, která si nic nezadá se zahraniční konkurencí. Neříct vám to, českou kapelu by jste v nich jen stěží poznali.

Přes povedený zvuk a několik zajímavých položek, tak musím novinku LANDMINE SPRING díky s postupujícím časem mírně narůstající monotónnosti hodnotit jako nepatrně nadprůměrnou nahrávku, které by však slušel a velmi pomohl nějaký experiment. „Love With Silver Spears“ je svěží a zralá kolekce s jasným cílem, avšak bez touhy po originalitě a objevnosti a to je v případě, že i hitovější skladby jsou zde v menšině, nedostatek. Na rozdíly mezi „českou“ a „zahraniční“ produkcí se zde stejně už dávno nehraje. Doba kdy se říkalo: „Na to, že jsou to Češi je to výborný“ je už doufejme dávno za námi. A tak při srovnání se zahraniční špičkou indie kytarové hudby hodnotím jako ucelené moderní album, které potěší, ale neohromí. Živé koncerty však v každém případě doporučuji.

CD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

1