CHILDREN OF FALL - Bonjour Tristesse

CHILDREN OF FALL - Bonjour Tristesse

CHILDREN OF FALL - Bonjour Tristesse

CHILDREN OF FALL - Bonjour Tristesse

CHILDREN OF FALL (naživo v Bratislave)Česká (post)hardcorová scéna žije. Zmieňovať sa o mimoriadnych kvalitách súpisky Silver Rocket by bolo by nosením husitov do Tábora – a veľkosťou malý label Day After v ničom nezaostáva. Vizionárska firmička, ktorá bola hniezdom súčasných megastars SUNSHINE (spomeňte si na to, keď ich uvidíte na MTV!), vydáva na štarte hviezdnej kariéry stojacich LANDMINE SPRING, či pustila do sveta prelomový „Raison d’Etre“ z dielne LVMEN má kvalitou ďaleko od väčšiny lokálnych podzemných vydavateľov, venujúcich sa nanajvýš podpore kamarátov z krčmy. Dobrým dôkazom je aktuálne CD mladej švédsko-dánskej pätice CHILDREN OF FALL. Aj keby hudba nestála za nič, v česk(oslovensk)ých pomeroch ohúri snáď najlepšou ochranou proti kopírovaniu, skvele spracovaným bookletom, v ktorým je radosť listovať...

CHILDREN OF FALLCHILDREN OF FALL sa zhliadli v modernom deriváte hardcoru s predponou „emo“. Miesto samoúčelnej agresivity sa snažia prehovoriť do duše naliehavými a aktuálnymi textami v bezútešnom podaní. Zúfalý rev subtílneho Andersa Näslunda v zopár miestach zaťahá za uši, na druhej strane práve on dodáva „hlbokým posolstvám“ kapely na autentickosti. Ostro, až naivne (ale kvalitne sformulované) ľavicové a pacifistické verše občas zabiehajú na tenký ľad; ani na chvíľu však nedôjde na pochybnosti o úprimnosti zdelenia CHILDREN OF FALL. Kým začiatok albumu nie je stopercentne presvedčivý (ťažko sa výrazne odlíšiť v stále rastúcom zástupe podobne orientovaných spolkov), dvojdielna „Last Call For Anarchism“ odštartuje skutočne silnú jazdu. CHILDREN OF FALL sú totiž výborní inštrumentalisti; svoje hlukové steny dokážu vyšperkovať variabilnou rytmikou, umnou prácou s tempom a intenzitou i dostatkom zapamätateľných melódií. Spomínaná „Last Call For Anarchism“, skvele gradovaná „Halfhearted“, bezmenná inštrumentálka, „Panorama“ či záverečná „A Critique Of Life As We Know It“ sú po zásluhe vrcholmi albumu, jedna za druhou. Výborný, pestrý a čitateľný zvuk len podčiarkuje, že aj na „D.I.Y.“ scéne sa dá vytvoriť po technickej stránke svetové dielo, keď sa chce, a keď nechýba talent.

CHILDREN OF FALL určite nemajú ambície zbúrať hranice svojho žánru, aspoň nateraz nie. Francúzsky názov dosky pripomenie už spomínaných LVMEN, grafický koncept bookletu zase vizuál k „Sun That Never Sets“ od NEUROSIS. Rozsiahle hypnotické plochy odkazujú na ISIS... ale ako celok „Bonjour Tristesse“ („Vitaj, smútok“) obstojí. A najviac poteší fakt, že na celom CD je jasne vidieť dobre odvedená práca a, akokoľvek pateticky to znie, láska k hudbe.

CD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

Na stránke Day After Records nájdete dve skladby z tohoto albumu v MP3 formáte.

5

...poteší, že je na celom CD jasne vidieť dobre odvedená práca a, akokoľvek pateticky to znie, láska k hudbe.

7,5 / 10
8 / 10
7,9 / 10

Stopáž: 45:26

1. Bonjour Tristesse
  2. Full Circle
  3. Carte Blanche
  4. God Complex
  5. Last Call For Anarchism
  6. Last Call For Anarchism II
  7. Halfhearted
  8. -
  9. Panorama
  10. A Critique Of Life As We Know It (A Message From The Dead)

Bonjour Tristesse (2005)
Ignition For Poor Hearts (2002)
Children Of Fall/Nikad split (2002)
Riding A Broken Vehicle (2000)

8 / 10
Na poli tzv. emocore si svými staršími alby CHILDREN OF FALL vybudovali statut kapely kvalitativně patřící do vyššího nadprůměru. Nová deska tuto jejich pozici potvrzuje a zvýrazňuje. Švédové se můžou opřít hlavně o neutuchající skladatelskou invenci a výtečnou instrumentalitu, kterou své co nápadů velmi košaté skladby ještě více obohacují. Na co si posluchač bude možná muset chvíli zvykat, je vokál Anderse Näslunda, jehož zabarvení ze začátku v kontrastu s hudebním doprovodem působilo jako pěst na oko. Časem se však i tento handicap vytratil a „Bonjour Tristesse“ naplno projevila své přednosti a ukázala se jako velmi vyrovnaná sbírka náladových a kompozičně propracovaných písní. Tyto jsou navíc opatřeny velmi solidně zpracovanými texty zabývajícími se sice klasickou tematikou politických kapel, avšak postrádajícími degradující prvek v podobě naivního levicového agitování. Velmi dobrá deska.
Dalas | 1. srpna 2005