Hrky

Mira

Staigi

PG

There Must Be A Solution (2004)

DREADROT - There Must Be A Solution

DREADROTTuzemští DREADROT jsou kapelou existující už zhruba 8 let, avšak deska „There Must Be A Solution“ je jejich plnohodnotným debutem. Jejich muzika vychází z punku amerického ražení, který je naroubován na zběsilejší klasicky hardcoreové pasáže. Jestliže zde zmiňuji hardcore, myslím tím jeho klasickou školu 80–tých let. Kapele jsou vlastní dvě hudební polohy. První neo-punkovou, plnou melodických popěvků reprezentují skladby jako „Friday Night“ a „Nothing But Victory“, které jsou zároveň asi největšími hitovkami kolekce. Druhá poloha je svižnější a emotivnější. Natlakované hardcore masáže v ní zastupují songy „ Delivery“, „Back!“ a „Útěk vpřed“. Poslední jmenovaná se mi jeví jako nejsilnější skladba celého kompletu a je zároveň jedinou česky nazpívanou věcí. Zaujalo mě na ní zejména to retro‘n‘rollové kytarové hvízdání, kterým je podkreslená zpěvná linka v jejím refrénu. Příště více takových ozdůbek a kudrlin - sluší Vám. Obě dvě tváře DREADROT můžeme zaslechnout v úvodní „If“, která se díky své razanci a zároveň poměrně chytlavému refrénu na rozjezd alba neuvěřitelně hodí. Nahrávka je ozdobená na tuzemské poměry solidním zvukovým kabátkem, ve kterém je každý nástroj vyvážen a umístěn přesně tam, kam patří. Nejslabším článkem alba je poměrně často se opakující struktura kompozic, která je omezena mantinely již zmíněných žánrů. A z toho vychází i celkem nevelká kytarová barevnost. Při poslechu jsem však nabyl dojmu, a to zejména díky drivu, přesnosti a sehranosti, že by na bohatší skladby kapela měla. A tak vzniká jakási nepatrná vůle mezi tím co kapela umí a tím co hraje. Celkem netradiční se mi jeví styl zpěvu v razantnějších skladbách, který kdybych měl k někomu ze světové HC/metalové scény přirovnat, upomíná na sirénu Johna Conollyho z thrash/HC legendy NUCLEAR ASSAULT. Jedná se tedy o velmi dravou a upřímnou nahrávku, díky níž mají DREADROT šanci rozšířit počet svých příznivců na tuzemské klubové scéně.

Zveřejněno: 20.8.2004

Směs BAD RELIGION a klasické sprinterské hardcore školy v podání tuzemské naděje DREADROT. Energická a emocemi nabitá nahrávka, občas přibržděná klišovitým sport – punkem.

6 / 10