Nebešťan (7“ split s LOVE 666) (1997)
Srdce v kusech zvuku (1999)
Písek je zkáza (7“ split s THEMA 11) (2001)
Milimetry ticha (2002)
Album Epochal (2007)

GNU - Milimetry Ticha
ŠOK! BUM-BÁC! Asi tak by sa dali popísať bezprostredné pocity po vypočutí tejto neuveriteľnej dosky. A s každým ďalším pustením si Milimetrov ticha" tieto pocity naberali na intenzite. GNU je geniálna avantgardná hudobná formácia mixujúca rôzne vplyvy vrátane alternatívy, rocku, metalu až hc. Všetky skladby sú omračujúco jednoduché, hravé a intenzívne. Predstavte si čosi ako RHCP (hravosť), hrajúcich covery NEUROSIS (intenzita)... GNU sa podľa potreby hrajú s tradičným zložením skladieb typu slová - refrén a jednotlivé texty výborne opakujú na gradujúcom podklade. Obrátený model 1x gitara, 2x basa poriadne prihusťuje výsledný zvuk a hlavne vo vystupňovaných momentoch dá zabrať poslucháčom, snažiacich sa v kľude si vychutnať produkciu tejto famóznej kapely. Nebudem si namýšľať, že rozumiem jednotlivým textom, rozhodne však ide o jedny z najlepších, aké som kedy videl. Typická je heslovitosť zimní verše, nuly, strop... tichej čaj pro ranní přízrak. Mluv dál. Neposlouchám.") a tvorba bizarných výrazov. Umění spánku, čekám na kresby v kůře, když sen nastaví záda, pak přejdu spátky..."), bez negatívneho vplyvu na počúvateľnosť celku. Skladby stoja na pár základných tónoch, ktoré potom GNU akoby po špirále plynulo a úplne prirodzene rozvíjali. Materiál ako Milimetry ticha" možno len ťažko opísať, lepšie je zaobstarať si ho a nechať pôsobiť. K všetkému si ešte prirátajte profesionálne prevedenie bookletu, výborný zvuk (vo výbave kapely sa pritom objavuje historický model Jolana) a zážitok z albumu bude ešte silnejší. Občas sa aj po dlhom čase od vydania dosky dá dostať k nevinne vyzerajúcim veciam, z ktorých sa vykľujú poklady ako GNU. Už sa trasiem na ich nasledujúci album.
Radicalcut

Zveřejněno: 2.4.2004

2.4.2004

Nie úplne vyrovnaná doska, ale stále s prehľadom výborná -- keď hrá "mossad", "nápadne jasný dálky" či "j.boam", tak dokonca vynikajúca.
Tak trochu na škodu je, že česká post-HC a post-metalová scéna sa takmer nepretínajú.

[8,5 / 10]
ŠOK! BUM-BÁC! Asi tak by sa dali popísať bezprostredné pocity po vypočutí tejto neuveriteľnej dosky. A s každým ďalším pustením si „Milimetrov ticha" tieto pocity naberali na intenzite. GNU je geniálna avantgardná hudobná formácia mixujúca rôzne vplyvy vrátane alternatívy, rocku, metalu až hc. Už sa trasiem na ich nasledujúci album.

9 / 10

8,5 / 10

8,7 / 10